Sa avem banda unica, doar ca….

Asadar, primarita capitalei a avut o idee geniala. Sa traseze ceva benzi doar pentru autobuze. Fapt ce a provocat haos. Si haos e putin spus. 

Merg zilnic cu masina ca na, aparent sunt bastan si nu-mi permit sa locuiesc in oras sa iau si eu metroul ca tot omul.

Dar nici nu am de ales in privinta transportului. Am la dispozitie trei variante.

Masina personala. E mai simplu pentru ca ajung direct la munca si jobul e pozitionat ok ca locatie. Costuri: cam 800 lei pe luna (asta e un maxim) si tinand cont ca masina mea nu e cea mai economica (9-10% consum mediu)

Dezavantaje: ei bine, costuri cu benzina, aglomeratie, accidente, intarzieri, timp pierdut uneori. Adica cand fac peste o ora dus.

Tren: am norocul ca am gara aproape si exista niste trenuri care ma duc in Gara de Nord. Aici timpul e constant. Doar o idee mai mic fata de masina. Costurile sunt mai mici, corect. 200 lei biletele la tren (5 lei calatoria) plus 80 cartele metrou ( cele de 10 calatorii ). Deci cam 280 lei costurile.

Dezavantaje: primul e ca cele mai la indemana sunt particulare si nu au aer conditionat. E jale. Mizerie in cele ale CFR-ului, mizeria din gari (serios, nu mai suport mirosul ala), intarzieri constante. Si cand trenul intarzie 15-20 minute deja e aiurea. SI cumva desi stau la 500 m de gara, fac cam 10-15 minute datorita infrastructurii usor aiurea cand ploua.

Autobuz: asadar avem autobuze particulare. Care de vreun an merg la o ora. Dimineata ceva mai des, dar dupa ora 9 din ora in ora. Si niciodata nu le prinzi. RATB-ul inca nu e si oricum e vorba de de maxim doua autobuze pe traseu. Ingramadeala, fara AC, timpul e acelasi ca si cu masina. Ma rau chiar pentru ca autobuzul ma lasa la Baneasa de unde ori merg pe jos trei kilometri (nu e o idee rea cand vremea e buna si o fac uneori) ori de acolo iau 112 pana la Aurel Vlaicu. Care autobuz circula extrem de greu. Mi-am distrus sanatatea la propriu asteptindu-l cu cateva ocazii. (ger -20 grade). Mai e un tramvai care tot greu circula. Nu era pe vremea cand asteptam autobuzul. Se lucra “intens”.

Costuri: 7 lei biletul, deci cam 280 lei pe luna. Plus biletul de RATB care nu stiu cat mai costa.

Eu am cele trei variante. Cea cu trenul e interesanta, clar. Dar diferenta de costuri fata de masina nu e una foarte mare. Mai ales ca de multe ori lucrez de acasa. Procentual diferenta e mare insa cantitativ nu e ceva de speriat. E un cost suplimentar pentru confort. Pe care mi-l asum.

Acum sa ne gandim la un ilfovean fara acces la tren. Microbuzele sunt jenant de incomode din toate punctele de vedere. Si in plus te lasa la Piata Presei de unde nu prea poti lua ceva pentru oriunde in oras.

Si despre ce vorbim aici? Ca masina e solutia pentru a ajunge in oras. Si e solutia la indemana chiar daca e mai scumpa.

Ce mi-as dori eu? Lucruri imposibile.

Imi doresc un metrou Otopeni -Aviatorilor. Da, Aviatorilor si nu 1 Mai.  Sau macar un metrou Otopeni undeva de unde pot sa iau ceva care sa ma duca unde am treaba. Si metroul cand va fi, orice calatorie va fi de durata. In momentul de fata daca vrei sa pleci din Bucurestii Noi cu metroul si sa ajungi la Aurel Vlaicu faci peste o ora. Si schimbi de vreo doua ori. Din Otopeni va dura si mai mult, cu siguranta.

Dar imi doresc enorm sa incerc macar varianta asta. Las masina la metrou in Otopeni si ma car cu metroul.

Imi mai doresc ca la intrarea in oras sa pot sa parchez si sa iau un autobuz care sa ma transporte civilizat unde am treaba. Civilizat!

As face un hub la intrarea in oras (si loc sigur se gaseste) unde as implementa fix asta.

Dupa care sa vina si benzile speciale pentru autobuze. Cu care sunt total de acord. Dar nu facute heirupist.

Imi mai doresc ca politia rutiera sa fie mai activa in trafic si sa sanctioneze si abateri aiuristice si fara sens.

Dar aparent statul cu radarul in Saftica e ocupatia favorita. Ceea ce nu e rau in general pentru ca e nevoie. Dar totusi, zilnic ma lovesc de idioti care nu respecta reguli elementare si aproape provoaca accidente grave. Si uneori chiar le provoaca. Si iese urat.

Si poate rezolva dracu si rahatul ala de ciot de A3 care sa lege Fabrica de Glucoza (aia din viitor, largita). Caz in care as fi extrem de fericit. Chiar daca imi lungesc drumul spre casa, as merge mult mai relaxat.

Pana una alta Hotel Caro plateste taxe pe o suma provenita din expropriere. Suma care nu a fost inca virata in conturile hotelului. Cam asa lucreaza primaria capitalei. Si primarul vostru favorit.

Si mi-as dori sa nu mai aud ca nu am dreptul sa critic deciziile “firestii” pentru ca nu am buletin de Bucuresti. Orice actiune a ei ma impacteaza pentru ca imi petrec 60% din viata in Bucuresti.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *