Dedeman si atitudinea fata de clienti

later edit: va rog sa cititi si comentariile pentru ca e bine sa stim si parerea celui in cauza in cazul de fata.

 

Sint client al magazinelor de bricolaj. De multe ori merg pe acolo doar sa vad ce mai apare. Pentru inspiratie.

Hornbach, Bricostore sint unele din cele mai umblate de mine. Si personalul a fost de cele mai multe ori foarte ok.

In dedeman nu prea voiam sa intru. Stiam din Iasi ca e putin comunism acolo in felul in care se misca lucrurile. Si asta pe linga timpii mare de asteptare la casa. Nu stiu cum se face, dar la alte magazine poate sa fie o coada din 10 oameni, dar la casa parca nu stau cit stau la dedeman cu doua persoane in fata. Extrem de sincer. Orice magazin dedeman.

Ziceam ca am fost acolo sa cumpar niste furtun cu picurare. Imi trebuia 100 m. L-am platit si m-am dus la baiat sa-l ridic. A desfacut o rola si un alt individ a inceput sa il traga si sa-l masoare. Dupa 10 de metri il stringea. Dar rasucit in 1000 de feluri. I-am spus ca daca e sa fie stricat furtunul, macar sa-l stric eu, u s-al iau deja bulit. Furtunele astea sint destul de sensibile la rasuciri si risti sa se sparga aiurea. I-am zis frumos sa-l stringa cu cit mai putin rasuciri. Stiti care a fost replica lui ?

“Pai fa-o tu atunci” Si i-am zis. Bine ma, o fac eu. M-am dus si am luat o chestie care se baga in pamint pentru conexiuni de apa, cu forma cilindrica si l-am strins fara nici o cuta in jurul acelei cutii. Frumos, lejer si rapid. O banda adeziva peste si gata.

Dar atitudinea lui m-a scos din sarite. Grav. De parca imi facea vreo favoare sau ceva.

Stiti care e mereu impresia mea cind intru intr-un magazin Dedeman ? Ca angajatii nu au nici o legatura cu clientii. Am vaga impresie ca aici ajung doar cei respinsi categoric la interviurile din alte magazine de profil. Sint unii care un au minim bun-simt, insa sint cam putini.

Mare parte a angajatilor dedeman sint niste nesimtiti . Noroc ca eram cu nevasta, ca altfel mergeam direct la directorul magazinului si il reclamam pe individ.

ps: Ideea e ca angajatii Dedeman nu au avut vreodata parte de instruire de cum sa se comporte cu clientii si si nici macar instruire de cum sa-si desfasoare munca. Ca idee, daca vreau sa cumpar 100 de suruburi, ma duc le platesc si apoi vine un angajat si mi le numara. Ineficienta dusa la extrem. Ce e atit de rau cu cintarirea ? Daca vreau 300, deja e groasa treaba.  La case angajatii parca se misca in reluare. La raioane mai niciodata nu gasesti un angajat pe care sa-l intrebi ceva. Si mai sint si prost instruiti. Sau deloc. Nu te poti baza pe experienta unuia de 20 de ani care nu a batut in viata lui un cui.

La polul opus se afla concurenta. Hornabach de exemplu are angajati model si prietenosi. Si daca ii intrebi ceva stiu sa-ti raspunda si iti pot face o recomandare valabila. De ce intr-o parte se poate si dincolo nu ?

Si o alta chestie valabila la orice magazin Dedeman. Parcarea e praf. Mica si inghesuita. Nu pot sa-mi explic de ce.

pps: in familia mea s-au achizitionat o gramada de produse de la dedeman. Pentru ca am rude care lucreaza la un anume magazin si pentru ca e singurul loc din zona aia de unde poti sa le iei pe toate din acelasi loc.

6 thoughts on “Dedeman si atitudinea fata de clienti”

  1. Buna ziua, stimate domn

    Va multumesc pentru ca ne-ati semnalat aceste aspecte, chiar si indirect, oferindu-ne astfel sansa de a imbunatati serviciile oferite clientilor nostri prin perfectionarea activitatii angajatilor Dedeman – exact ceea ce intentionam sa facem.
    Regret faptul ca v-ati confruntat cu o serie de aspecte neplacute in cadrul magazinului Dedeman pe care l-ati vizitat, va rog sa imi acceptati scuzele.
    Va asigur ca, atitudinea neadecvata a angajatului din cadrul magazinului Dedeman cu care ati interactionat nu reprezinta principiile companiei Dedeman de servire a clientilor.
    Va adresez rugamintea de a ne comunica detalii referitoare la situatia cu care v-ati confruntat ( magazinul Dedeman din care ati achizitionat produsul si datele dumneavoastra de contact ) pe adresa de e-mail suportclienti@dedeman.ro sau la numarul de telefon 0234.525.525 pentru a remedia acest aspect.

    Va multumesc, cu respect
    Coordonator Serviciu Suport clienti

  2. Mda, e bine ca pe partea de online exista cineva care ne urmareste. Sper ca ai citit si PS-ul adaugat ceva mai tirziu. Pentru ca acolo sint problemele.
    Nu sint clientul ideal nici pe departe, insa cind ma lovesc de o atitudine absolut de doi lei din partea unui angajat care ar trebui sa ma ajute recunosc ca ma enervez. Si dupa cum am spus, eram cu sotia si de fata cu ea sint mai temperat. Ne si grabeam in ziua respectiva.

    Sa vapovestesc:
    Mai demult am cumparat o usa de la Dedeman. Am umblat 15 minute sa gasesc un aganjat al acelui raion. Pe ceas. La gresie si faianta din nou am umblat mult dupa un angajat care sa-mi faca nus ce fisa pentru a putea plati. Am luat eu codurile necesare si m-am dus la casa.
    La raionul de gradina, unde sint furtunele, angajatul cu care am interactionat prima data a fost ok. Celalalt angajat a fost cu atitudinea total gresita.

    Magazinul din Bucuresti, bd Timisoara.

    Si va spun sincer ca angajatilor vostri le lipseste minima instruire de cum sa se comporte cu clientul. Nu toti clientii sint ideali, de fapt foare putini. Insa cei mai dificili trebuie tratati corect. Nu umil, nu sa inghita jigniri, ci trebuie sa aiba o atitudine corecta si pozitiva. Orice curs costa si stiu asta, insa dupa acele cursuri personalul trebuie testat si eliminate/corectate eventualele derapaje.
    Nu stiu modelul vostru de business in detaliu, insa va spun ca la Hornbach managerul se plimba prin magazin si vorbeste cu clientii.

    M-am obisnuit atit de mult cu concurenta incit mi-e greu sa inteleg de ce la Dedeman nu e la fel.

    ps: si ca sa fiu putin rau, dupa denumirea functiei cred ca era frumos sa fie si un nume.

  3. Buna ziua,

    Va multumim inca o data pentru sugestii.

    Cu respect,
    Marioara Dospinescu
    Coordonator Serviciu Suport Clienti Dedeman

  4. sa mai angajeze oameni, nu te mai plange de angajati. plus ca atunci cand vine vorba de salarii, una semnezi si alta primesti, plus tot felul de scaderi din salar. cred ca v-ati invatat ca sa fi-ti slugariti ca pe vremea comunismului.

    1. Tu esti din ala care se crede boier din ce inteleg eu.
      1. Nu e problema mea ca una semnezi alta primesti.
      2. Eu nu sar calul si sint politicos mereu si nu accept atitudine de doi lei din partea nimanui.
      3. Mai invata sa scrii ca faci greseli cel putin dubioase.

  5. Buna dimineata! Va scriu in calitate de Angajat Dedeman. De vina este Dedemanul deoarece nu acorda suficiente resurse in procesul de selectie, au un proces de selectie destul de slab, foarte procedural si atat, ar trebui programe de practica care e bun ramane care nu acasa. Procedurile se fac de multe ori din birouri, nu au conexiuni puternice cu angajatii sau cu activitatea practica din magazine. Unele proceduri la angajatii nou veniti ar trebui aplicate dupa un an dupa ce angajatu a inteles cum functioneaza magazinul. Procedurile ar trebui simplificate si nu invers. Angajati vechi cu performante bune vs angajati noi slabi sau invers diferentiere mult mai mare. Un angajat bun trebuie rasplatit foarte bine iar unu slab mult mai putin, ar trebui un plan mai clar etapizat privind performanta angajatului. Nu sau gandit la o platforma in care angajatii sa fie ascultati privind nevoile lor, poate si-ar da seama de multe lucruri ce ar trebui imbunatatite si ce nu. Angajatii au rolul de a fi mai mult lucratori comerciali si nu consultanti, cam 80% lucrator comercial si 20% consultanti asa printre doua sarcini care le au de facut, la interviu ti se prezinta ca ai fi de fapt mai mult consultant. Ar trebui o diferentiere: consultant sau lucrator comercial. Utilajele in magazine sunt foarte putine si se pierde mult timp ca sa poti termina de alimentat un raft sau de a servi un client, de multe ori stai dupa un utilaj la raionul vecin minute bune. Uneori cred ca ar pleca un client mai multumit daca i-ai zice pe loc ca nu ai produsul pe stoc decat sa-l lasi 20 min sau chiar mai mult sa astepte pana gasesti un utilaj liber, doamne feri sa ai doi clienti in acelas timp. Cand vorbesc de utilaje nu insemna scara. Ca idee multi angajati pleaca din Dedeman cu spatele varza sau alte probleme de la ridicat excesiv, si Dedemanul ce face, compune mail ca sa dormim 8 ore si sa avem grija cum ridicam 30 sau 4o kg(sunt multe rafturi unde ar trebui bagata marfa cu paletu nu sa bagi marfa la mana). De aia suntem si noi nemultumiti cat si clientii fiindca la baza sunt multe lucruri care se intampla din cauza companiei, dar sa nu uitam si de clienti care de mute ori isi uita bunele maniere acasa, cat si obligatiile care trebuie sa le indeplineasca cand se afla pe un spatiu privat, sa nu fure, sa nu deterioreze produse, sa nu rupa ambalaje, sa sparga produse si sa se faca disparuti, sa aduca bonul cand vin la retur, sa fie produsul nefolosit la retur, cu ambalat nedeteriorat sau produs desfacut s.a.m.d. De multe ori clientul abuzeaza de faptul ca daca intra in magazin si face cumparaturi ar trebui sa ii stea lumea la picioare. Ar trebui sa analizeze mai bine si si-ar da seama ca de multe ori greseste prin gandirea si actiunile sale. De multe ori nu stiu sa foloseasca corespunzator un produs si nu accepta ca ei sunt de vina pentru actiunile sale si gasesc imediat vinovatul Dedeman sau angajatii. Ar mai fi multe lucruri de zis dar fiind noapte tarziu greu mai functionez.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *