Bulgaria, Bansko

Fusei cateva zile pe acolo ca aparent lumea si-a facut un obicei.

Asadar, imbarcat bagaje in bestie, pus schiurile pe masina altcuiva ca sunt prea mari pana si pentru a mea.

La vama noastra te lovesti de un drum infect. Si cica acum e parfum fata de cum a fost in trecut. Si de coada de TIR-uri care se intindea pe multi kilometri.

Platesti o taxa de pod maricica, platesti la bulgari si vigneta de 90 de lei pe o luna ca de zece zile nu au si aia pe o saptamana era 45 de lei. Mai cumperi niste leva la 2.5 lei bucata.

Si apoi ii dai bataie. Treci de nus ce sat ceva si apoi pana in Sofia nu mai dai de localitati. Blana 120 km/h.

Drumul a fost bun. Ceva european cred si apoi autostrada. Cu exceptia centurii de langa Sofia, pe care o luasem din greseala, bun. Serios! Si curat, fara zapada.

Autostrada lunga cu doua sau trei benzi, tuneluri si poduri de nu-ti vine sa crezi. Problema e la poduri unde limita de viteza e de 70 km/h. Si e bine asa ca acolo par a fi vanturi puternice si sigur se face polei. Si nu vrei sa zbori de pe un pod de 50 m inaltime. La intoarcere inchisesera un segment din cauza poleiului.

Deci astia au autostrada prin munti. Cu nspe tuneluri si poduri.

In Bansko am stat la un hotel situat in afara statiunii. Decent, trei stele. Camera cu mobilier o idee mai modern, asternuturi schimbate zilnic si fara pete suspecte pe ele cum vezi la fitele de la noi. O mica bucatarie, chicineta cred ca e denumirea, complet echipata. Serios, putei gati acolo orice. Plita electrica, cuptor electric, hota, chiuveta, fierbator, prajitor de paine, filtru de cafea, vesela completa pentru orice. Frumos.

Statiunea Bansko e asa si asa. Un fel de strada principala cu ceva restaurante si magazine si aia e. In rest cateva hoteluri mai rasarite. Pe langa case oribile, majoritatea nefinisate pe exterior sau neterminate. Drumuri praf.

Noroc ca de la hotel la partie aveam bus care ne ducea si ne lua.

A doua zi n-am schiat din motive de colica biliara. Am recuperat pe urma.

La gondola se sta muuuuult prea mult. Cel putin in perioada de vacanta a elevilor care coincide cu a noastra. Dar odata ajuns sus ai variante. Partiile decente, doar ca vremea nu a tinut cu ei mereu. Am avut zile cand zapada a fost apoasa si grea. Alea erau zilele cu multe accidentari. Tot necivilizati pe partie si acolo. Din aia care opresc total aiurea.

Dar am vazut cel mai frumos curcubeu circular. Macar atat.

Mancarea buna daca ai noroc sa nu nimeresti vreo supa la plic. Si portii mari. Si chiar ieftina.

Per total a fost frumos. Financiar am iesit relativ bine. Nu stiu daca mai ieftin decat in Poiana, dar am iesit bine. O sa calculez cat am cheltuit pe acolo si revin.

ps: la hotel ne-am imprietenit cu un sarb. Care a venit intr-o zi si ne-a spus cam asa:

“Today was a bad day for mother Russia! Bad day for Putin!”

Aparent un rus gigantic s-a bagat in fata lui la coada si rusul a fost usor cam tare in gura. Si sarbul nostru l-a executat scurt. “I train every day for this!” a fost raspunsul lui.